GeoGebran perusteet

• Milloin: 29.10.2013, 16:00-19:00
  • Missä: Pääskyntien koulu, Porvoo
  • Järjestäjä: Osaava KKK-hanke (1/2 VESO-koulutus)
  • Kouluttaja(t): Lauri Hellsten

Koulutuksen kohderyhmänä oli yläkoulun ja lukion matematiikan opettajat.

Koulutuksen sisältö

Tutustutaan GeoGebraan, joka on opetuskäyttöön ja matematiikan havainnollistamiseen kehitetty dynaaminen geometrian ja matematiikan tietokoneohjelma. Koulutuksessa opetellaan GeoGebran perusteet ja käydään läpi mitä kaikkea GeoGebralla voidaan tehdä.

Tavoitteena on oppia itse tuottamaan havainnollistuksia sekä animaatioita GeoGebran avulla ja saada tarvittavat valmiudet ohjata opiskelijoita GeoGebran käytössä.

Koulutuksen Prezi-esitys

Linkkejä

Palautetta koulutuksen osallistujilta

Peruskoulu vs. lukio:

Ryhmän olisi voinut jakaa peruskoulun ja lukion opettajiin.

Vasta-alkajan näkökulma:

Hei! Olisin mielelläni pistänyt paremman arvioinnin koulutuksesta mutta koska itse olen hädintuskin aikaisemmin käynnistänyt geogebran niin olisin kaivannut pidempää ”kädestäpitäen” opetustuokiota. Osuus, jossa yhdessä tehtiin perusasioita oli loistava ja valmiiseen materiaaliin tutustuminen oli ihan tarpeellista, mutta oman käyttöön tarkoitetun materiaalin suunnittelu/tekeminen hyppäsi reilusti omien kykyjeni yli. Itse en haluaisi enää tehdä uudestaan asioita, joita joku on jo aikaisemmin tehnyt, joten olisin toivonut myös vinkkejä geogebrasovelluksista, joita joku on omilla tunneillaan käyttänyt ja hyväksi havainnut. Netistä löytyy niin valtavat määrät valmiita juttuja, että jos niitä pieni ihminen ryhtyy selaamaan kaikkia läpi niin ahdistuu ja koko orastava into läsähtää!!!