Yhteisöllinen tuottaminen, käsitekartat ja kyselyt

Koulutuksen tiedot

• Milloin: 19.11.2013, 16:00-19:00
  • Missä: Pääskyntien koulu, Porvoo
  • Järjestäjä: Osaava KKK-hanke (VESO-koulutus)
  • Kouluttaja(t): Lauri Hellsten

Koulutuksen sisältö

• Tutustutaan erilaisiin ilmaisiin palveluihin, joiden avulla käsitekarttoja voi tuottaa yksin, ryhmässä tai yhteisöllisesti koko luokan/kurssin kanssa (Popplet, MindMeister, Bubbl.us). Opetellaan myös, miten perinteisistä käsitekartoista ja kuvista saa luotua interaktiivisia (ThingLink).
  • Esittelen muutaman erilaisen tavan toteuttaa kyselyitä ja testejä tietokoneavusteisesti (Google Drive Forms, Socrative), joita päivän aikana harjoitellaan. Käydään läpi miten Googlen palveluja voidaan käyttää opiskelijoiden tuotosten keräämiseen sekä jatkuvan arvioinnin tukena.
  • Lopuksi tutustutaan muutamaan erilaiseen yhteisölliseen työvälineeseen, joiden avulla pystytään luomaan esityksiä (Prezi, Google presentations) tai kirjoitelmia (Google Drive, Etherpad).

Koulutuksen Prezi-esitys

Linkkejä

Palautetta koulutuksen osallistujilta

Kiitosta suunnittelusta

Hyvin suunniteltu koulutus.

Koulutus antoi uusia ideoita

Kiitos kivasta koulutuksesta! Aika meni nopeasti ja tuli käytyä läpi monta hyödyllisen oloista työkalua. Niiden kahlaaminen itsekseen on aina jotenkin niin rasittavaa, että jää helposti kesken… 🙂 Kiitos, kivaa loppuvuotta!

Sopiva etenemisvauhti

Kiva, innostava koulutus. Asiat etenivät sopivalla vauhdilla, sai tehdä itse ja keskustella.