Teknologia uuden oppimisen mahdollistajana

• Järjestäjä: Nilakan kunnan koulut
  • Kouluttaja(t): Janne Cederberg

Taustaa

Lauantaina 4.10.2014 olimme Pekka Peuran ja Laura Tuohilammen kanssa Vesannolla idyllisen kauniissa Keski-Suomessa pitämässä koulutusta yli sadalle ala- ja yläkoulun sekä lukion opettajalle.

Koulutuksen sisältö

Oma osuuteni käsitteli teknologian avaamia mahdollisuuksia uuden oppimisen näkökulmasta. Pyrin tuomaan esille sitä ”porttiteoria” -tyylistä ajatusta, että esimerkiksi kauniiden luonnontieteen visualisointien kautta opiskelijalla on mahdollisuus innostua käsiteltävästä aiheesta paljon laajemminkin. Kun visuaalisuus luo mielikuvan siitä mitä ollaan tekemässä, on ”kuivahko” teoria-asia helpommin sulatettavissa.

Oppiminen lähtee halusta oppia!

Esityksen slidet

Tästä voit vilkaista esityksen slidejä, joiden pitäisi toimia kaikilla päätelaitteilla kännyköistä tietokoneisiin.

Katso luennon slidet